Jednym z częstszych sposobów na zrobienie pracowniczych szkoleń są wyjazdy na kilka dni do jakiegoś hotelu. Rozwiązanie tego typu charakteryzuje się kilkoma zaletami, przede wszystkim taką, że będąc na miejscu z całą grupą można się skupić jedynie na tym, aby jak najlepiej ten czas wykorzystać. Oczywiście przy założeniu, że hotel nie sprawi niespodzianki, ponieważ niejednokrotnie różnie z tym bywa.

Sporą ilość takich obiektów z miejsca można wyeliminować na wybranie miejsca na zorganizowanie szkolenia, przykładowo po wykonaniu rozmowy telefonicznej lub przejrzeniu strony internetowej. Lecz podczas szukania należy dodatkowo zapytać o kilka rzeczy, i dowiedzieć się przy okazji o rzeczy, jakie hotele najczęściej będą ukrywać, a z pewnością pierwsze o tym nie powiedzą.

W pierwszej kolejności będzie to dotyczyć remontów, co do których rzadko się zdarza, że klienci są informowani przy rezerwacji. A przeprowadzanie szkoleń przy akompaniamencie młotów udarowych albo wiertarek z pewnością nie jest wygodne, niekiedy uniemożliwiając wręcz pracę. Z tego też powodu w każdym przypadku należy o takie rzeczy zapytać, w takim przypadku można być pewnym, że jednak odpowiedź zostanie udzielona.

Bardzo problematyczne także są jakieś imprezy, wesela a nawet inne grupy szkoleniowe. Zrealizowanie w sposób efektywny wszystkich zagadnień będzie wymagało ciszy i skupienia – jeśli cały czas będzie dobiegać głośna muzyka, to na pewno będzie to miało wpływ na uczestników. O taki temat również powinno się dopytać podczas szukania hotelu, jeżeli tego typu imprezy będą planowane podczas wyjazdu, to może jednak lepiej pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu.

Należy również sprawdzić dokładnie informacje o wyposażeniu i wielkości sal konferencyjnych, znajdujących się na terenie hoteli. Spora część hoteli może lekko naginać rzeczywistość przy podawaniu tych informacji na swojej stronie firmowej, z takich też powodów lepiej będzie wszystkiego się dowiedzieć u managera lub na recepcji.

W przypadku przybycia liczniejszych grup bardzo istotna będzie również szybkość obsługi, tak żeby uczestnicy nie musieli czekać godzinę w kolejce za meldunkiem czy obiadem. Te sprawy również należy wyjaśnić wcześniej z pracownikami hotelu, aby potem nie było niepotrzebnego zamieszania i pretensji.